miercuri, 11 februarie 2015

Ovidiu Oana – pârâu


De unde-mi vin atâtea doruri ?


De unde-mi vin atâtea doruri
Pe care azi le risipesc ?
Care din vechile fioruri
Aşteaptă să le ostoiesc ?

Arome de prin câmpuri, poate ?
Deja sunt toate prinse-n gând !
Miros de flori ? Pe săturate
Am rupt din trupu-ţi rând pe rând.

Ori de la pete de culoare
De pe pământ sau de prin zări ?
Acestea nu se pierd sub soare,
Cât timp privesc în depărtări.

Deodată simt ! Se risipeşte
Spre nicăieri norul de gânduri
Şi mă întorc la vers hoţeşte,
Să te pictez iar printre rânduri.

Întâi voi zugrăvi alene,
Mărgeanul strâns la tine-n păr.
Sub el, cărbune ca sprâncene
Şi buzele cu roş de măr.

Pe pielea albă-spumă toată,
Puncta-voi rozul de la sfârcuri
Şi-o umbră unde nu o dată,
M-ai dus la tine în adâncuri.

Înspre fundal, pictez iubire
În tonuri verde de smarald,
Desprinse din a ta privire
În care vreau iar să mă scald.

Şi-atunci întreb, de ce se-adună ?
De ce deodată îmi sporesc
Dureri ce-n inimă-mi răsună
Şi liniştea îmi risipesc ?

Iar un ecou răspunde-alene:
Mergi, spune-i simplu: Te iubesc !




Ce e păcatul ?


Ce e păcatul? Nu-i parfumul florii!
Deşi, nici ea, străină nu-i de asta,
Căci prea ades mi-a-ndestulat fiorii,
Din plin făcând să îmi atrag năpasta.

Ce e păcatul? Nu-i o adiere!
Deşi zburând, cosiţe înfioară,
Stârnind în mine gând de mângâiere
Şi dor de-a reveni a câta oară.

Ce e păcatul? Sigur nu-i femeia!
Deşi, mereu, a fost şi ea prezentă,
Încătuşând cu nurii pe aceia,
Prea des cuprinşi de patima ardentă.

Ce e păcatul? Eu sunt definiţia!
Deşi par absolvit de fericire,
Nu pot să-mi scot din gânduri superstiţia,
Parfumului de floare din iubire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu