joi, 11 septembrie 2014

ILEANA VEST


Foto NET




Mansardă  


Dacă în suflet nu-ţi încap
M-am hotărât,îmi iau mansardă
Deasupra ta...promit să tac...
Şi nimeni nu o să mă vadă.

Când vrei un ceai,cobor pe scară...
Vrei cataplasme din petale?
Un tremol dulce de vioară?
Tu spune-mi numai ce te doare!

Iar când vei fi plecat de-acasă
Îţi tapetez pereţi cu frunze
Pun o muşcată într-o glastră
Sărut o pernă...îmi cer scuze!

Cu-n singur gând nu mă împac
Dacă m-ar depăşi chiria
M-ai păsui pentru un veac?
Sau pentru toată veşnicia?

Alint   

Te ascund sub o pleoapă
Te dezmierd cu o geană...
Iubirea mea pământeană
În lacrimă să-ncapă .

Te alint sub alt nume
Şi te fac să zâmbeşti
Toate cele lumeşti
În noi să se-adune.

Te petrec cu gândul
Sub pleoapa întredeschisă
Iubire interzisă
Nu-i deajuns cuvântul.

Te îmbrac în verde
Te apăr de soare
Să nu ştii cât doare
Dacă ne vom pierde.


Două 


Ziduri împărţind în două
Zilele cu soare pline
De nopţile în care plouă
Peste mine peste tine...

Două cuvinte două nume
Doi straini ce rătăcesc
Între două lumi, o lume
Când tu nu râzi, eu nu zâmbesc.

Două nopţi cu lună plină
Zori cu rouă intre ele
Împărţindu-se in două
Furişate prin perdele.

Două luni şi ani tot doi
Ce în amintiri se -mbracă
În limpezimea altor ploi
Nu mai vor să se ntoarcă.

Două priviri care ne dor
Şi ramasă pe retine
E lumea ta,în lumea lor
Nu-i loc şi pentru mine.

Două lumi ucid o lume
Ce credeam că e a noastră
Două cuvinte imi poţi spune
Să cred că incă-ţi pasă.


Salvează-ne,măicuţă!  

În ce lume trăim?Şi ,chiar în ţara cui?
Ne îmbolnăvesc mai marii cu bună ştiinţă
Vindem dulcele gliei,primim nişte lămâi
De noi nu mai are nimeni trebuinţă?

Ne răscolesc pământul străini de-acest pământ
Măicuţă dragă,poţi crede ce trăim?
Ne otrăvesc şi apa şi ştim şi cine sunt
Şi ei se minunează,că încă nu murim.

Ne deranjăm mai marii ce stau la o agapă
Cu jalbele-n proţap şi capete plecate
Preocupaţi de voturi nici măcar n-aşteptă
Să vină dimineaţa după noapte.

O,Sfântă Fecioară,e traiul tot mai greu
Şi pân la Dumnezeu n-ai loc de sfinţi
Cu capete plecate,aşa suntem mereu
Repect am învăţat de la părinţi.

Ne mână azi cu biciul? E vina noastră ,Maică
Fiindcă am avut prea mult bun simţ
Dar buturuga mică poate să întoarcă
Pe dos un car ,ce-i plin cu nesimţiţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu